Inspire2014 was een bijzonder inspirerend evenement voor ondernemers door ondernemers in Golden Tulip ‘De Heerlickheijd’ van Ermelo. Geselecteerde relaties van de werden via een persoonlijke uitnodiging voor Inspire2014 uitgenodigd. Een conferentie georganiseerd voor ondernemers en directeuren met minstens 25 man personeel. Met een duidelijke aanwezigheid op de markt waarin zij werkzaam is.

Voor dit evenement moesten; een huisstijl, uitnodiging voor de conferentie, website en een nieuwsbrief ontwikkeld worden. Voor op de dag zelf moesten er ook boekjes gemaakt zijn die uitgedeeld werden aan de bezoekers. Op basis van de doelgroep is gekozen voor een minimalistische, zeer klassieke en stijlvolle vormgeving met de kleur paars als basiskleur. De kleur Paars zorgt voor een luxueus geheel en samen met de minimalistische font keuze stralen alle elementen pure klasse uit. Dit was belangrijk vanwege het feit dat de genodigden specifiek gekozen zijn om hun status en plek in de markt.

UITNODIGING

De uitnodiging naar de speciaal geselecteerde relaties werd gestuurd in de vorm van een kleine brochure. Liggend A5 formaat, full color drukwerk met hoogwaardige foto’s. De uitnodiging straalt klasse en luxe uit. Dit is precies wat nodig was om de genodigden extra te motiveren om te komen. Wanneer je als algemeen directeur een uitnodiging krijgt en je krijgt direct het gevoel dat je gewild bent, dat je specifiek geselecteerd ben voor dit evenement, dan is er geen haar op je hoofd die er aan denkt niet te komen.

WEBSITE

De website moest rustig worden, strak, chic, duidelijk en simpel. Er kwam maar weinig informatie op te staan, maar het ontwerp moest de tekst ondersteunen. Form before function in this case. De stijl moest uiteraard aansluiten bij de ontwikkelde huisstijl, maar moest ook een toegevoegde waarde hebben. Mensen moesten in een oogopslag kunnen zien waar het om draaide, wat voor sfeer er op de conferentie zou hangen en wat ze konden verwachten op de dag zelf.
60
Uren
4
organisatoren
10
medewerkers

TYPOGRAFIE

De huisstijl bevatte maar enkele elementen. Dit omdat de gehele huisstijl opgebouwd en ondersteund zou worden door het font. Dit was dus een belangrijke keuze en daar is veel onderzoek naar gedaan. Het uiteindelijke font werd gebaseerd op het zeer bekende Helvetica Neue. Door op de juiste manier met de verschillende font gewichten (black, bold, light, thin, book, regular) te spelen werd het geheel al snel zeer onderscheidend van eerder ontwikkelde huisstijlen. Het logo is een woordmerk die op 2 manieren weergegeven kan worden. Horizontaal en verticaal. Dit pakt goed uit voor de verschillende media uitingen. Op de brochure bijvoorbeeld horizontaal, maar in de nieuwsbrief (als te zien op het voorbeeld hiernaast) verticaal.

KORTE BANNER

Hier ziet u de staande korte banner in de hal, hier zijn er in totaal 6 van gemaakt en deze stonden verspreid op zorgvuldig gekozen locaties door het pand heen. De korte banner full color gedrukt op 200×85 cm bevatte consistente informatie. De organiserende partijen, het logo van Inspire2014, en een luxueuze punt banier aan de bovenkant van de banner.

PODIUM BANNER

Ook naast het hoofdpodium hingen 2 banners. Deze podium banners werden full color gedrukt op 300×120 cm. Deze enorme banners bevatte dezelfde informatie als de korte rollbanners, maar de indeling was anders. Dit was bewust gedaan omdat de functie van deze banner anders was dan die van de korte banners. Deze banners moesten vooral de aandacht trekken naar het enorme logo en de logo’s van de organiserende partijen. Om dit voor elkaar te krijgen moesten de logo’s wat hoger geplaatst worden en van grootte verschillen van de korte banners. Ook de plaatsing van de puntbanier aan de bovenkant van de banner is veranderd om de aandacht te sturen naar de informatie eronder.

Leave a Reply